W obecnych czasach najczęstszym sposobem kontaktu z potencjalnymi odbiorcami zaczyna być cold email. Światowy rynek stopniowo - ku uciesze handlowców - zaczyna zmniejszać ilość wykonywanych telefonów na rzecz kampanii mailingowych. Wynika to z faktu, że dobrze napisany szablon maila pozwala łatwo dotrzeć do klientów bez konieczności wykonywania niezliczonych połączeń zazwyczaj kończących się frazą: "Dziękujemy, oddzwonimy", przez którą wielu handlowców niejednokrotnie dotykało wypalenie zawodowe. Łatwy dostęp do internetu, szybki rozwój technologii mobilnych oraz nieograniczony zasięg powodują, że cold email stał się najczęściej wykorzystywanym środkiem używanym do sprzedaży oraz promowania produktów.
Jak napisać dobry cold email?
W związku z szybkim rozwojem cold mailingu powstała niezliczona ilość firm oferujących stworzenie profesjonalnego szablonu maila lub nawet całej kampanii mailingowej. Trudność w stworzeniu dobrego maila polega na tym, żeby nie skupiać się na produkcie czy naszej ofercie, a na problemach i potrzebach adresata wiadomości.